Friday, July 9, 2010

Pemantauan di Rumah Dapat Mengurangkan Tekanan Darah dan Meningkatkan Pengawalannya

Tekanan darah tinggi merupakan faktor risiko utama penyakit kardiovaskular di seluruh dunia, namun tahap kawalannya masih tidak memuaskan.

Pemantau Tekanan Darah di Rumah (PTDR) dengan alat ossillometrik automatik dan penjagaan farmaseutikal telah disyorkan sebagai salah satu cara untuk meningkatkan pematuhan terapi dan untuk memantau keputusan perubatan tetapi kesannya pada kawa
lan takanan darah masih dalam perbincangan.

Faktorial terkawal percubaan klinikal secara rawak di antara orang dewasa yang menjalani terapi ubat tetapi dengan tekanan darah tidak terkawal (140/90 mm Hg ke atas) dan 24 jam pemantauan tekanan darah ambulatory (ABPM) (130/80 mmHg dan ke atas) dilakukan untuk menentukan pengaruh PTDR pada kawalan tekanan darah.

Peserta secara rawak ditetapkan kepada empat kumpulan yang berbeza - PTDR(n = 36), rawatan farmasi (n = 35), PTDR dan rawatan farmasi(n = 32) atau rawatan biasa (n = 33). Ubat tidak diubah selama kajian. Pengukuran tekanan darah dilakukan pada hari ke-7 dan ke-30 selepas perawakan, dan pada hari ke-60 untuk menilai hasilnya. Ini adalah analisis yang dikumpulkan dari gabungan (PTDR + PTDR dengan rawatan farmasi) terhadap kawalan (rawatan farmasi + rawatan biasa).

Keputusan yang dipaparkan pada tarikh 19 Jun 2010, pada Kongres Kardiologi Dunia (WCC) Sesi Ilmiah di Beijing, Ch
ina menunjukkan bahawa alat PTDR mampu mengurangkan tekanan darah dan meningkatkan kawalannya.

Purata dari delta, yang merupakan perbezaan antara bacaan tekanan sistolik dan tekanan diastolik, dalam masa 24 jam tekanan darah sistolik PTDR berbeza antara (8,8 ± 12,9 mmHg) dan kawalan (3,4 ± 11,6 mmHg) kumpulan (p = 0,018), serta untuk 24 jam tekanan darah diastolik (p = 0,003). Pada akhir kajian 18,6 peratus pesakit yang menggunakan PTDR mempunyai tekanan darah kurang dari 130/80 mmHg (p = 0,08) berbanding hanya 8,1 peratus dari kumpulan kawalan.

Alat Pemantau Tekanan Darah memberikan maklumat yang berguna untuk membantu individu dan pembekal perkhidmata
n kesihatan menilai kejayaan dari usaha penjagaan kesihatan mereka.

Sumber:

World Congress of Cardiology Keluaran 6574, 19.06.2010 08:30

Pemantau Tekan
an Darah Automatik - Model SEM-1

Harga Jualan Yang Disyorkan: RM298.00

  • Pengepaman dan pengempisan automatik sepenuhnya
  • Fuzzy logik
  • Penunjuk Tekanan Darah, jika sistolik & diastolik adalah di luar jangkauan standard 135/85 mmHg
  • Paparan yang luas, mudah dibaca
  • Menampilkan purata 3 bacaan terkini
  • Manset berbentuk kipas yang tahan lama
  • 21 set memori


HADIAH PERCUMA Thermometer Pensil Omron - Model SEM-1 Untuk pengukuran suhu pada oral, rektal dan ketiak.

Kencing manis (diabetes mellitus) dan tekanan darah tinggi adalah penyakit umum yang sering berpasangan dengan kekerapan yang amat tinggi berbanding berasingan seperti yang dijangkakan.

Semakin berusia ibu dan ayah kita, semakin tinggi peluang mereka mendapat tekanan darah tinggi dan diabetes!

Diabetes membuat tekanan darah tinggi lebih sukar untuk dirawat, manakala tekanan darah tinggi membuat diabetes menjadi lebih berbahaya.

Tekanan darah tinggi pada individu yang mempunyai diabetes meningkatkan lagi risiko dan mempercepatkan lagi penyakit jantung, penyakit pembuluh darah periferi, strok, retinopati, dan nefropati.

Hubungi atau email kami untuk maklumat lebih lanjut dan tawaran yang sama menariknya untuk Sistem Pemantau Diabetes Optium Xceed.

20 pemanggil pertama berkelayakan untuk DISKAUN ISTIMEWA.

BERTINDAK SEKARANG! Butiran untuk dihubungi ada di sebelah kanan halaman ini.

No comments:

Post a Comment